کلمات کلیدی
مدت زمانی طولانی کلمات کلیدی تنها تکنیک SEO بوده اند ، اما این بدان معنا نیست که در حال حاضر آنها هم نیستند. تفاوت در این است که امروز ، کلمات کلیدی باید به خوبی تحقیق شده ، با دقت انتخاب شده و محتاطانه در محتوای شما مورد استفاده قرار گیرند تا مؤثر باشد. اما کلمات کلیدی دقیقاً چیست؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن مطالب آنلاین از آنها استفاده می کنند و برندها می توانند خود را به مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند معرفی کنند.
هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، مهم این است که به دنبال کلمات و عباراتی باشید که میزان جستجوی بالایی دارند و رقابت کم دارند. کلمات کلیدی کوتاه (مانند باربری) ، کلمات کلیدی بلند (مانند باربری ارزان) و کلمات کلیدی محلی (مانند باربری ارزان در تهران) برای استفاده در محتوای شما وجو دارند. همچنین می توانید از کلمات کلیدی برای بهینه سازی همه عناوین ، نشانی های اینترنتی و سایر عناصر SEO در صفحه خود استفاده کنید (بعداً درباره این مورد بحث می کنیم).
محتوی
محتوا بخش مهمی از SEO است زیرا محتوی ابزاری است که شما برای جذب مخاطبان از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال ، اگر صاحب مهد کودک هستید و می خواهید بازدید خود را افزایش دهید ، ممکن است یک سری مقاله درباره کودکان ، روش های تربیتی ، نکاتی در رابطه با رشد کودکان و موارد دیگر منتشر کنید. هنگامی که شخصی که کاربری درباره آموزش های بروز برای کودکان جستجو میکند وب سایت شما نمایش داده میشود ، و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند ، با آن مخاطب رابطه برقرار کنید. و شما اولین مهد کودک خواهید بود که به ذهن کاربر خطور کرد. محتوای امروز باید آموزشی ، اما جالب ، مرتبط ، جذاب و اشتراکی باشد. محتوا به اشکال مختلفی ارائه می شود ، از جمله:
- محتوای صفحه وب
- فیلم ها
- وبلاگها
- اینفوگرافیک
- پادکست ها
- کتاب های الکترونیکی
- پست های رسانه های اجتماعی
- لیست های محلی
سئو بیرون صفحه
سئو خارج از صفحه شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای آنکه روی سایت شما اتفاق می افتد در خارج سایت انجام میشود. اصلی ترین تکنیک مورد استفاده برای سئو خارج از صفحه ، ایجاد بک لینک است زیرا لینک های با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گویند سایت شما با ارزش و با کیفیت است و این اقتدار را ایجاد می کند.
تکنیک های زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد ، و برخی از بهترین روش های فعلی شامل وبلاگ نویسی میهمان ، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک است که به اشتراک گذاشته می شود ، و اشاره یک اینفلوئنسر به محتوا یا سایت شما.
سئو محلی
سئو محلی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد زیرا بیشتر و بیشتر افراد از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها بیش از60٪ از کل جستجوها از طریق تبلت و تلفن های هوشمند انجام می شود و نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.
اگر به عنوان مثال صاحب یک رستوران هستید ، پس از آن سئو محلی اطمینان می دهد که وقتی افراد منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند ، به سایت شما می آیند. در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی ، سایر شیوه های محلی سئو شامل استفاده از دایرکتوری های محلی ، ایجاد صفحات خاص برای سایت شما و ایجاد صفحات برای مشاغل شما در گوگا مپ (Google Maps)می باشد.
بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای بازاریابی پولی اشاره دارد و مواردی مانند تبلیغات بومی ، Google AdWords ، تبلیغات رسانه های اجتماعی ، پرداخت به ازای کلیک ، تبلیغات نمایشی و بنری و موارد دیگر را در بر می گیرد.
اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست ، اما جایگاه خودش را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند.