بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است. ایمیل مارکتینگ از کاربردی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که مورد استفاده بخشهای تجارت قرار میگیرد. و ممکن است اولین دلیل برای یک بخش تجاری در برقراری ارتباط با اینترنت باشد. متداولترین نوع استفاده از ایمیل ارسال آگهیهای تبلیغاتی به خریداران بالقوه است. پستالکترونیکی جهت ریمارکتینگ هم نقش فعالی دارد. حفظ ارتبازط با مشتری و برندسازی از کارکردهای مهم بازاریابی ایمیلی می باشد.
ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، اخبار، تخفیفها و محتوای ارزشمند به لیست مشتریان یا افراد علاقهمند شامل:
ساخت لیست ایمیلهای هدفمند.
طراحی ایمیلهای شخصیسازی شده.
اجرای حملات ایمیلی برای جذب و نگهداری مشتریان.
نتایج: افزایش نرخ تبدیل، حفظ رابطه با مشتریان و افزایش فروش.