استراتژی های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد. برخی از آنها نتایج بهتری نسبت به دیگران ارائه می دهند، بنابراین ما 10 استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر مورد استفاده در صنعت فعلی خود را بررسی می کنیم.
1. بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو):
بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک.
سئو فرآیند بهینه سازی محتوا و ساختار یک وب سایت برای بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو است. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی متا تگ ها و توضیحات، بهبود سرعت وب سایت و تجربه کاربری، و ساخت بک لینک های با کیفیت است. هدف سئو افزایش ترافیک ارگانیک به یک وب سایت با رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) فرآیند بهینه سازی وب سایت و محتوای شما به منظور دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش میزان ترافیک ارگانیک به سایت شما است. این شامل تاکتیک های مختلفی است، مانند:
-ایجاد محتوای با کیفیت بالا
-بهینه سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی و نیازهای کاربر
-ترکیب متا اطلاعات
-اطمینان از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو.
در نهایت، سئو در تلاش است تا بازدیدکنندگان مناسب را به صورت ارگانیک وارد کند تا منجر به فروش بیشتر شود.
چرا از بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنیم؟
نرخ تبدیل بالاتر: یک وب سایت بهینه شده سریع، آسان برای استفاده و سازگار با همه دستگاه ها است. این بدان معناست که به احتمال زیاد کاربران را تبدیل می کند و شما را با مشتریان وفادار می گذارد.
افزایش آگاهی از برند: اگر محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد، موجب آگاهی از برند و ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان می شود. آنها تمایل بیشتری به خرید محصولات و خدمات شما خواهند داشت اگر شما جایگاه خوبی در وب داشته باشید.
صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت: هنگامی که یک قطعه محتوا ایجاد می شود، ترافیک بیشتری را در طول زمان خواهید داشت. البته همچنان نیاز دارید که محتوای باکیفیت را به صورت مداوم تولید کنید، اما میتوانید بدون تبلیغات پولی، کاربرانی را که فعالانه به دنبال محصولات و خدمات شما هستند، هدف قرار دهید.
2. بازاریابی محتوا:
ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب مخاطب هدف.
بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب مخاطب هدف است. هدف بازاریابی محتوا ایجاد آگاهی از برند، ایجاد رهبری فکری و ایجاد تعامل و وفاداری مشتری است.
بازاریابی محتوا بر پاسخگویی به سوالات مخاطب و کمک واقعی به آنها از طریق محتوا متمرکز است نه اینکه آنها را درگیر تبلیغات ناخواسته کند. این شامل محتوایی مانند:
-پست های وبلاگ
-صفحات فرود
-ویدئوها
-پادکست ها
-اینفوگرافیک ها
-مقالات سفید
-کتاب های الکترونیکی
-مطالعات موردی
و موارد دیگر است.
در بیشتر موارد، بازاریابی محتوا چندین هدف دارد. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:
-آگاهی از برند را افزایش دهید
-بهبود وفاداری به برند
-به مخاطبان هدف خود آموزش دهید
-تبدیل و پرورش سرنخ ها.
بازاریابان باهوش محتوایی را ایجاد می کنند که برای چندین شخصیت کاربر در تمام مراحل قیف فروش ایده آل است. به عنوان مثال، کاربری که از برند شما بی اطلاع است و وب سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک یافته است، نسبت به مشتری احتمالی که تقریباً آماده خرید است، به محتوای متفاوتی نیاز دارد. شما باید سفرهای خریداران خود را درک کنید و محتوای منحصر به فردی ارائه دهید که نیازهای آنها را در هر مرحله برطرف کند.
چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟
روابط قوی با مشتریان: بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می دهد که در طول زمان با مشتریان بالقوه و مشتریان ارتباط برقرار کنید. همچنین آنها را به سمت خط پایان سوق می دهد و این احتمال را بیشتر می کند که وقتی رقبای شما آماده خرید هستند، شما را برگزیده کنند.
سئوی بهتر: محتوای با کیفیت به طور قابل توجهی سئوی وب سایت شما را بهبود می بخشد، بنابراین می توانید از ترافیک وب سایت ارگانیک بیشتری لذت ببرید که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل می کند.
افزایش اعتبار برند: وقتی محتوای آموزشی و جالب تولید می کنید، می توانید خود را به عنوان یک منبع معتبر در صنعت خود قرار دهید. سپس مخاطبان هدف شما برای حل مشکلاتی که ممکن است داشته باشند به شما مراجعه می کنند.
3. بازاریابی رسانه های اجتماعی:
استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند و تعامل با مشتریان.
بازاریابی رسانه های اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ شامل استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند و تعامل با مشتریان است. این می تواند شامل:
-ارسال ارگانیک
-تبلیغات پولی
-مشارکت تأثیرگذار
-مدیریت جامعه
باشد.
بازاریابی رسانه های اجتماعی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام برای موارد زیر استفاده می کند:
-محتوا، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید
-ایجاد آگاهی و دیده شدن برند
-طرفداران یا دنبال کنندگان به دست آورید
-مشتریان فعلی و بالقوه را درگیر کنید
-ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید.
این نیاز به هزینه تبلیغاتی مداوم و در بیشتر مواقع یک صفحه فرود وب سایت دارد که به طور خاص برای کاربران مورد نظر طراحی شده است. به محض اینکه هزینه تبلیغات شما به پایان برسد، ترافیک وب سایت، لایک ها و فالوورها نیز به پایان می رسد.
چرا از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟
بازاریابی مقرون به صرفه: با بودجه نسبتاً کم، میتوانید از بازاریابی رسانههای اجتماعی استفاده کنید تا مخاطبان خود را در معرض نام تجاری خود قرار دهید، حتی زمانی که آنها به آن فکر نمیکنند. با این حال، برای اینکه بیشترین استفاده را از هزینه تبلیغات خود ببرید و به نرخ تبدیل بالا دست یابید، باید تست A/B یا شکل دیگری از بهینهسازی را وارد کنید.
تعامل با مخاطب: حدود 45 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بیشتر آنها حدود سه ساعت در روز از آن استفاده می کنند. کانال(های) مناسب را انتخاب کنید، درباره نحوه عملکرد پلتفرم تبلیغاتی تحقیق کنید و از این فرصت برای تعامل مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنید.
بهبود وفاداری به برند: تحقیقات نشان می دهد که 71 درصد از افرادی که تجربه مثبتی از یک برند در رسانه های اجتماعی دارند، احتمالاً آن برند را به دوستان و خانواده توصیه می کنند.
4. بازاریابی ایمیلی:
ارسال ایمیلهای هدفمند و شخصیشده برای ایجاد سرنخها، ترویج محصولات و ایجاد روابط با مشتری.
ایمیل مارکتینگ شامل ارسال ایمیلهای هدفمند و شخصیشده برای پرورش سرنخها، ترویج محصولات و ایجاد روابط با مشتری است. این می تواند شامل:
-خبرنامه ها
-ایمیل های تبلیغاتی
-یادآوری های سبد خرید
و موارد دیگر باشد.
بازاریابی ایمیلی روشی برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی و ایجاد روابط با مخاطبان، تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران و تبدیل خریداران یکباره به طرفداران وفادار برند شما است.
این ایمیلها ممکن است درباره:
-معاملات انحصاری
-تبلیغ محتوای وبسایت
-فروشهای آتی
-پیامهای کلی از طرف کسبوکار
شما صحبت کنند.
چرا از بازاریابی ایمیلی استفاده کنیم؟
ترافیک به وب سایت شما: ایمیل های شما باید حاوی پیوندهایی به صفحات وب سایت شما باشد. شاخص های کلیدی عملکرد عبارتند از نرخ بازکردن (تعداد دریافت کنندگانی که ایمیل شما را باز کرده اند) و نرخ کلیک (نسبت کاربرانی که روی پیوندی در ایمیل کلیک می کنند به تعداد کاربرانی که ایمیل را باز کرده اند).
مقرون به صرفه : در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی مانند SEM یا SMM، بازاریابی ایمیلی معمولا مقرون به صرفه است. سرمایهگذاری شما شامل اشتراک نرمافزار بازاریابی ایمیلی است که هزاران ایمیل را به طور همزمان ارسال میکند و هزینه مدیریت برنامه.
پیام های هدفمند را ارائه می دهد: همه افرادی که در لیست ایمیل هستند، برای دریافت اطلاعات شرکت کرده اند. یعنی: آنها می خواهند از شما بشنوند! با تقسیم بندی بیشتر لیست خود، می توانید اطلاعات فوق العاده هدفمندی را ارائه دهید که احتمالاً به خوبی دریافت می شود.
5. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC):
اجرای تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک هدفمند به یک وب سایت.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات کلیکی شامل اجرای تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک هدفمند به یک وب سایت است. تبلیغکنندگان تنها زمانی پرداخت میکنند که کاربر روی تبلیغ آنها کلیک کند، و این روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.
تبلیغات کلیکی اغلب از طریق گوگل ادز، بینگ ادز یا سایر موتورهای جستجو انجام می شود، و می تواند راهی موثر برای دستیابی به افرادی باشد که در جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند.
با این حال، بسته به اندازه و دامنه کمپین شما، هزینه ها می تواند از نسبتاً ارزان تا هزاران دلار در ماه متغیر باشد. و هنگامی که یک کمپین متوقف می شود، ترافیک ایجاد شده توسط آن کمپین نیز متوقف می شود.
هنگامی که کاربران بر روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک کلیک می کنند، به صفحات فرود اختصاصی هدایت می شوند که آنها را تشویق به انجام یک اقدام خاص می کند:
-خرید کنید
-یک فرم را پر کنید
-یک گزارش یا موارد مشابه را دانلود کنید.
اگر یک کمپین PPC اجرا کنید، هدف اصلی شما احتمالا افزایش فروش یا سرنخ خواهد بود.
چرا از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟
ردیابی آسان : با یک پلتفرم تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادز، میتوانید تعداد افرادی که تبلیغات شما را مشاهده میکنند و همچنین تعداد کلیک روی آنها و چند درصد از آنها را ردیابی کنید. شما فوراً خواهید فهمید که کمپین های خود چگونه عمل می کنند.
هزینه کنترل شده : تبلیغات کلیکی به همان اندازه پرداخت می شود که کلیک داشته باشید. میتوانید کمپینهای تبلیغاتی را تغییر دهید یا متوقف کنید، و مجبور نیستید به هزینههای تبلیغاتی خاصی متعهد شوید.
نتایج فوری: سایر استراتژیهای بازاریابی مانند سئو و بازاریابی محتوا زمان بر هستند. اگر عجله دارید، تبلیغات تبلیغات کلیکی راهی سریع برای راه اندازی یک کمپین و به دست آوردن نتایج فوری ارائه می دهد.
6. اینفلوئنسر مارکتینگ:
مشارکت با افراد یا سازمان های با نفوذ برای تبلیغ محصولات یا خدمات به مخاطبان خود.
اینفلوئنسر مارکتینگ شامل مشارکت با افراد یا سازمان های با نفوذ برای تبلیغ محصولات یا خدمات به مخاطبان خود است. این می تواند شامل تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، افراد مشهور، کارشناسان صنعت و غیره باشد.
7. بازاریابی وابسته:
شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون از فروش.
بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ شامل شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون در فروش است. این می تواند یک راه سودمند برای افزایش دسترسی و افزایش فروش باشد.
8. بازاریابی ویدئویی:
ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی برای تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات.
بازاریابی ویدیویی شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی برای تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات است. این می تواند شامل نمایش محصول، آموزش، توصیفات مشتری و موارد دیگر باشد.
ویدئویی که برای تبلیغ محصولات، خدمات و نام تجاری شما استفاده میشود ممکن است شامل:
-تبلیغات محصول
-مصاحبه با رهبران فکری در صنعت شما
-توصیههای مشتری
-ویدئوهای نحوه کار
باشد.
میتوانید ویدیوها را به وبسایت، صفحات فرود، تبلیغات کلیکی یا رسانههای اجتماعی خود اضافه کنید تا تبدیل و فروش بیشتری را تشویق کنید.
KPI ممکن است شامل موارد زیر باشد:
-درگیر شدن: زمان صرف شده برای تماشای ویدیو
-تعداد مشاهده: چند بار تماشا شد.
-نرخ کلیک: تعداد کاربرانی که وارد وب سایت شده اند.
-نرخ تبدیل: تعداد سرنخ ها، مشتریان بالقوه یا محتوای تولید شده توسط مشتریان.
چرا از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟
بهبود سئو: اگر از یک ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید، احتمال اینکه در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرید، 53 برابر بیشتر است، زیرا گنجاندن یک ویدیو در یک وب سایت، سئو را بهبود می بخشد و رتبه صفحه را بهبود می بخشد.
افزایش نرخ تبدیل. هنگامی که بازاریابان ویدیو را در صفحه فرود قرار می دهند، می تواند نرخ تبدیل را تا 34٪ افزایش دهد.
تداعی برند بهبود یافته علاوه بر نرخ تبدیل بهتر، ارتباط برند پس از تماشای یک ویدیو 139٪ افزایش می یابد. هنگامی که مصرف کنندگان یک ویدیو را تماشا می کنند، 92٪ آن ویدیو را با دیگران به اشتراک می گذارند.
9. بازاریابی موبایلی:
بهینه سازی تلاش های بازاریابی برای دستگاه های تلفن همراه، از جمله وب سایت های سازگار با موبایل، برنامه ها و تبلیغات هدفمند موبایل.
بازاریابی موبایلی شامل بهینهسازی تلاشهای بازاریابی برای دستگاههای تلفن همراه، از جمله وبسایتها، برنامهها و تبلیغات هدفمند موبایلی است. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، برای کسب و کارها مهم است که استراتژی بازاریابی تلفن همراه داشته باشند.
10. تجزیه و تحلیل و بازاریابی داده محور:
استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد کمپین های بازاریابی و تصمیم گیری آگاهانه برای استراتژی های آینده.
تجزیه و تحلیل و بازاریابی داده محور شامل استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد کمپین های بازاریابی و تصمیم گیری آگاهانه برای استراتژی های آینده است. این می تواند شامل ردیابی ترافیک وب سایت، رفتار کاربر، نرخ تبدیل و موارد دیگر برای بهینه سازی تلاش های بازاریابی باشد.